Goda dagars magi

underbar dag.
tänker skriva om den i korta drag så att folk orkar läsa om hur underbar den var.

1 - går upp jättetidigt för att ta 7.44 tåget hemifrån in mot stan.
2 - hittar inte tovelito på stationen, smsbombar henne. träffar läraren hanna som letar efter urban.
3 - går på tåget utan tove.
4 - får sms från tove, som inte vaknade av sin väckarklocka och var skitarg.
5 - på östra händer 3 saker, a, träffar faster b, letar upp hanna och urban samt mya c, får reda på att föreläsaren som skulle hålla i föreläsningen vi var påväg till är 1, gravid 2, har fått ryggskott, ingen vidare kombination nej.
föreläsningen är alltså inställd.
6 - jag, urban och mya sätter oss på tåget mot skolan.
7 - jag får tag på tess och hinner stoppa henne, rickard, malin och madde från att gå på stockholmsbussen och istället ta sig till skolan.
8 - får john att kliva av tåget och vänta på det tåget vi sitter på.
9 - vi kommer till skolan. 4 timmar kvar till mitt grafiska läxförhör och ännu längre till våra utvecklingssamtal.
10 - jag, madde, rickard, malin och tess drar hit till ghettot och tittar på pressbyrån som har smällt och sedan tog vi en tidig lunch på donken.
11 - madde och rickard drar till skolan, medan jag, tess och malin chillar på bryggan vid kanalen.
12 - vi åker till skolan och trallar runt.
13 - vi säger hejdå och jag drar för att göra mitt läxförhör.
14 - Sms från Tess. "Kom till trappan när du är klar, vi väntar på dig".
15 - gör förhöret/provet på 13 min "det är nog det snabbaste jag varit med om" / läraren.
16 - steker på trappan.
17 - felicia och stackars tom (som har sprickor i foten och kryckor) kom och stekte.
18 - åkte hem, åt glass och kollade en ny film som syrran fått i nån tidning.



me like this song.
och ja, jag gillar petter.

den här låten passar den här dagen,
för det här var en bra dag,
och jag gillar goda dagars magi
(både låten och de dagarna samt magin i dem båda)

puss'



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0