angående gårdagens melodifestival

vad fan har hänt egentligen?

musiken, vilket skämt!
enda anledningen till att man faktiskt tittar på det är ju Christian Look och Björn Gustafsson!
som igår, kebabpizza? ursäkta men vad fan är det å komma med? man blev ju nästan bara arg!
visst, låten är väl skoj och lite udda om säger så. men den skulle suttit mycket bättre som en skämtlåt i pauserna istället för den där patetiska, tråkiga "dansen" som var. såg folket i publiken något annat än en hög med människor i att rökmoln? jag menar, vi fick ju lite flashiga blickar när kameran var åvanför dansarna. men publiken?
ja jag säger då det. bäst var i alla fall Empty Room med Sanna Nielsen tycker jag.
jättefin låt, jättebra framförd och gosh vad fint sminkad hon var måste jag lägga till!
men det är lite tråkigt att det är så mycket lugna låtar.
jag är medveten om att det heter melodifestivalen nu, och inte schlagerfestivalen som tidigare (vilket betyder att det inte är någon speciell genre) men hallå, är det bara jag som tycker låtarna ska göra en glad. sådär så man vill skratta och dansa runt istället för att sitta i soffan?
vad är det här egentligen!!!!

usch vad arg jag blir.
inte tyckte jag carolas och andreas låt var speciellt bra heller... deras röster passade inte så bra ihop.
den hade nog varit mycket bättre om de höll sig till att sjunga varannan sak, eller om någon av dem gjort låten helt solo. men inte som en mix, nej.

och en till liten sak. ursäkta, men vadfan var det där om svalor?
killen hade nada hållning, trodde han var en rocker och sjöng som Jimmy Jansson.
PATETISKT SVERIGE!
Dessutom började jag, syrran och A att asgarva när han skulle ta sin "höga ton" som blev mer som ett falska bröl.
ännu mer patetiskt.

Lasse Lindhs låt var tråkig, men han var ändå supersöt i sin blå skjorta tycker jag :)
och sen kan jag inte låta bli att tycka "men kom igen skyll ifrån dig lite mer" när man läser om The Nicoles förklaring om att fick en kväljningsattack mitt under låten, då hon fick fejksnö i munnen.
då gör man såhär:

1, klara man inte av det, SÅ NOBBAR MAN FEJKSNÖN!!!!
och för det andra så skyller man inte ifrån sig, SJUNGER MAN FALSKT SÅ SJUNGER MAN FALSKT!
End of discussion


Björn var som folk redan konstaterat, roligare förra gången.
Men var det bara jag som knappt kunde andas för jag skrattade så mycket, när han skulle flyga?
Huhu, så söt man kan vara :)

image58

Tänk vad lite humor kan göra..

Kommentarer
Postat av: The G

jo jag håller med vadfaaan RAZBORKA det är ngt fel, dom låtarna som inte kommit med måste ju låtit förjävligt och fatta att man tittar på det också jag kollade bara för att björn gustavsson är med och jag gillr luuk också :D

2008-02-17 @ 22:37:52
Postat av: Sara

Svar till The G: Eller hur, så skyller hon på jävla konfetti! Hon sjöng råfalsk, låten sög och koreografin (hur det nu stavas) också!
eller hur, hur jäkla dåliga måste inte dom bidragen ha varit? Kebabpizza liksom?
Precis det är ju därför man fortsätter kolla :D

2008-02-18 @ 00:15:20
URL: http://decoy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0