Built to last

Imorse vaknade jag och gick ut med hunden nästan på en gång.
och vad känner man?

lycka.
det var ju vår för tusan!

vårväder, ååååh vad glad jag var! det bara fladdrade i magen och allt kändes så bra, så ljust och enkelt liksom!! jag gick där med ipod och hund och bara mös. mösmösmöööös! sen när jag kom hem la jag mig i soffan och tittade på teve. det var ju som vanligt bara sånadär trista frågesports program där en programledare står och tjatar och pratar om allt och ingeting. så otroligt trist! så jag satte på mtv... eller var det ztv tro? i vilket fall som helst fastnade jag för en låt, en helt underbar låt som förstärkte vårkänslan. underbar var den.

här är den:


jag tycker videon var liksom... bra... ljus på något sätt, och jag måste erkänna att jag tycker de är ganska söta.
titta på trummisen, vilken glad liten söt sak, och gitarristen och basisten. åååh, så söta! haha :D

Låten heter i vilket fall som helst Built to last med Melee.
Någon som hört dom förut?
Det har inte jag... nån som vet nån mer låt de gjort?

Vad tyckte du om den? Visst är den lätt på något sätt?
Uuuuh, så mysigt!

och som om det inte räckte med den här mysiga låten och the holiday på teven, var ju inte "utsikten" där jag låg helt fel. ett vitt ljust hörn av vardagsrummet med en klarblå himmel utanför.
image52

SOMMAR SNART skulle jag minsann tro!
GLÄDJE!!!!
men det ska bli vrålmysigt med lite vår innan känner jag :)

det är nästan som en dörr som öppnas och stängs. på hösten står dörren lite halvt på glänt som ett skydd för blåsten. men ändå kan man inte låta bli att ta emot lite av den sista fläckten innen vintern kommer, då dörren stängs och allt blir mörkt, men ändå "varmt" och mysigt.
på våren i sin tur öppnas dörren upp igen. då när den stått stängd så länge. så lagomt men ändå för länge så att man längtar ut. alltså öppnas dörren upp lite på våren och man kan ätnligen ta sig ut och känna de första friska, fria fläktarna. ju längre det går av våren, desto mer öppnas dörren och ju friare blir man. och hipp som happ har det blivit sommar, då dörren står ständigt öppen. man är fri, fri att springa ut och in som man vill. man kan springa ut barfota, utan att stanna och krångla på sig stora, bylsiga jackor, långa halsdukar och klumpiga skor.
allt blir så fritt, så lätt.
och snart är den här, så fort som tiden verkar gå nu, kommer dörren stå helöppen på ett litet kick.
och utanför finns sommaren.

nu ska jag sova, sattsar på att somna innan 5 inatt x/ önska mig lycka till! :) sleep tight! <3

Kommentarer
Postat av: Maluw

Asamysig låt :D:D:D:D:D:D:D

2008-02-13 @ 23:24:15
URL: http://rooftops.blogg.se
Postat av: The G

mm håller med malin gillade låten och jag har för mig att jag har hört den förut :/

2008-02-14 @ 15:48:53
URL: http://gekko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0