30 sekunder till Mars?

Jag måste bara hjälpa alla 30 seconds to Mars-fan därute och göra lite reklam för deras nya video A beautiful lie.
Helt sanningsenligt måste jag säga att jag verkligen gillade att de gjorde reklam för miljöförstöringen.
De gjorde det på ett nytt sätt, personligt liksom.
Så, i början av videon står Jared Leto (sångaren i bandet himself) och tackar för att man tittar på deras nya video osv. Vad söt han var där tycker jag! Och skön röst när han pratar har han också.
Ja, redan då, när han står och pratar i början görs videon personlig. Man fastnar lite grann.

Jag tycker det är strålande att man tar upp miljöförstöringen i videon. Det tycker jag verkligen.
För finns det något lättare sätt att påverka oss folk idag än genom musik? Nej.
Så bilderna i kombination med musiken, musik som vi själva gillar, gör att vi kanske faktiskt får oss en tankeställare. Jag tror inte det går att beröra oss mer än så. Musik påverkar en människa så mycket. Det gör en stor del i det hela.

"A Beautilful Lie" är nästan det perfekta namnet till videon, och vad videon handlar om.
Att vi alltid nu för tiden säger "Jag kommer vara död innan jorden går under ändå, så varför ska jag bry mig?" är väl kanske en vacker liten lögn.
För visst bryr vi oss väl? Åtminstone lite... väl?
För, om vi får barn i framtiden, vi som är barn nu. Inte vill väll vi att dom ska dö på något traumatiskt sätt som i rena rama The day after tomorrow? Det tror i alla fall inte jag.
Man kan ju faktiskt också tänka som så, att om vi är det ända liv som finns i universum... vad händer då när vår planet dör ut och vi försvinner? Ska allt bara ta slut då? Det måste ju vara helt meningslöst.
och meningslöst är något jag inte accepterar.

Ett litet plus på att man inte bara har fått in lite bilder på de stackars isbjörnarna... utan även på människor som berörs. Inte hade jag väl tänkt på eskimoerna innan jag såg den här videon!!
Hur fasiken ska dom klara sig om man får fråga!?

Ytterligare ett plus på Jared Letos galet blå ögon.
Här ger jag dig nu, A beautiful lie - 30 seconds to Mars.




(trotts att du inte gillar musiken, titta på bilderna och försök förstå budskapet. Tänk efter!
Fler band borde göra såhär.)
Videon är klart värd sina 8 minuter. Du har tid till att kolla på den här,
jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Maluw

Den är bara bäst så är det!! men asså dem är väldigt miljömedvetna och så, tror nog inte jag har sett en enda intervju utan att de nämnt växthus effekten.
Asså man blir ju typ nästan gråtfördig av videon :/ Man börjar ju verkligen tänkta till som fan... Samma här, jag har inte tänkt på eskimåerna alls ...
Mwhihi sen så tycker jag att början e så sjukt häftig med tändsstickasken! ! det är nått som verkligen fängslar mig :D

Sen så är det ju verkligen ett plus i kanten att det är värdlens snyggaste grabbs i videon :D

2008-01-29 @ 21:42:34
URL: http://rooftops.blogg.se
Postat av: The G

hallå jag var miljövänlig i skolan idag....

jag gick runt och släckte lampor X3

2008-01-30 @ 20:06:50
Postat av: Sara

Svar till The G: Yessss, applåder till dig!!

2008-01-30 @ 20:13:58
URL: http://decoy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0