Död åt läxor.

Ja, då sitter men här... Söndagkväll. Vilket betyder att det är Måndag och skola imorrn.
Engelskaläxa. Jag orkar verkligen inte... jag orkar inget som har med skolan att göra längre, förutom att gå dit och garva ihjäl mig med min mysiga klass.

Läxor kan bara dra, prov något ännu värre. Jag får huvudvärk bara jag tittar på Engelskablocket -.-
Och det känns som om det ändå inte spelar någon roll hur hårt jag en försöker i engelskan längre.
Allt är tydligen bara mediokert... i nian behövde jag inte ens göra vissa saker, fick ibland gå hem.
Men nu anstränger jag mig tydligen inte tillräckligt. Jag måste skriva djupare, vidareutveckla, förtydliga och använda svårare krångligare ord som ingen ändå förstår. Får jag då fråga lite snällt vad poängen med det är?

Det finns ingen poäng med det.
Det finns ingen poäng med att ösa ur sig krångliga ord som man inte ens skulle lägga märket till som engelsktalande.
Kan man inte få jobba lite mer på uttal? Kunna jobba lite mer på att låta som en engelsktalande/amerikan.
Så slipper vi den fula svengelskan som svenskar lyckas andas ut utomlands. Det är pinsamt!

Jaja, nu har ni fått en smakbit av allt det bittra i lilla mig :)
Dagens bild blir nu langad, sådeså!

image10
Bilden är kanske inte så jättespex, men Hayley Williams är ju bara för ball i sitt brandgul/oranga hår och med en trummpinne i handen. RIOT!-skylten som hon lutar sig emot gör även en stor skillnad i bilden. DÄ SCHNYGGT!
Och om du inte vet vem Hayley Williams är så ska du skämmas ;)
För Paramore är ett band värt att känna till!

Gillar du Paramore?
Någon speciell låt?
Ge tips på bra Paramorelåtar, jag har trotts allt inte hört alltför många.

Tack och hej, gurkpastej!

Kommentarer
Postat av: johanna

jag saknar dig lilla sara

2008-01-20 @ 21:09:06
URL: http://joies.blogg.se
Postat av: Malyn

yaaay Hayley! hon är tuffast! :D:D:D Alla deras låtar är jue bra man kan inte säga en :P

2008-01-20 @ 21:10:16
Postat av: Till Malyn

Du har så rätt så Maluuuw :)
Fats jag har ju nästan bara hört låtarna från RIOT! så jag känner mig lite fail :/

2008-01-20 @ 21:56:57
URL: http://decoy.blogg.se
Postat av: blixxy

så jekla cool xD

2008-01-21 @ 19:51:01
URL: http://blixxy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0