Billy Elliot

Idag såg jag som sagt filmen Billy Elliot.

Jag önskade mig den i 17årspresent och fick en lapp utav syrran på att jag skulle få den. Den finns tpy inte längre, den har tydligen blivit för gammal sa folk i filmaffärerna :S Men på ett ställe skulle det beställa in den och när jag ko hem ifrån Gotland låg den fina present med en söt rosett runt, på mitt skrivbord. Jag blev hel varm i hjärtat. Tack Malin :)

Jag älskar den filmen och den är nog en utav de bästa filmer som någonsin gjorts och jag är så glad att jag har den sparad och säker nu!
Har haft den inspelad efter en annan film på ett kasst kassettband innan men ungefär en halvtimme av slutet finns inte med på den så man blev lika besviken varje gång man såg den :(

Men som sagt, nu har jag den!
Jag blir så glad när Billy och danslärarinnan dansar till låten I love to boogie.
Hittade den låten på youtube (där man kan hitta nästan allt) med lite dansklipp ur filmen. Än en gång blir jag varm i hjärtat.

Hahaha, älskar när hans brorsa står och lirar låtsasgitarr med typ radion i sitt rum xD HAHA!
Erkänn att Billy Elliot (som egentligen heter Jamie Bell och är med i ytterligare en fantastiskt film vid namn Jumper ;)) är sjukt söt! ;D huhu :)



love it
kan nog hända att ytterligare ett klipp från filmen med en t.rex låt kommer upp sen ;)


Kommentarer
Postat av: Malin

Han är fett snygg! :D

2008-07-28 @ 11:35:30
URL: http://rooftops.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0