Hard workwork!

Jag och Fredde tog våra rotborstar och drog ner till farmor där vi gnuggade rent två ytterväggar från flagnad färg och smuts. Det vick ganska fort och var nog bara jobbigt de sista minutrarna då man hade ganska ont i handleden, underarmen och axeln, haha. Har verkligen nada koll på, och ork, i min vänsterarm så jag kunde bara borsta bra med den högra. Fredde körde duo-style med en borste i varje samtidigt som han balanserade på en stege för att ta plankorna uppe vid taket. Teamwork!
Imorgon ska jag, direkt efter Blue water high, dra på mig mina nuvarande "arbetskläder" och springa ner dit igen. Då är det dags att sätta fast maskeringstejp vid alla vita kanter och sedan direkt börja måla. Kan hända att vi måste släpa ner en högre stege så vi kan ta längst uppe vid taket också.
Som sagt, hard work work! Men ganska kul är det faktiskt och det är definitivt värt pengarna :)

När vi var klara var vi alldeles svarta om armarna och händerna plus att jag var ganska svartprickig i ansiktet och i nacken (då jag stått snett under stegen och fått all flygande skit över mig) också.

Bortborstad färg på kroppen = det bästa SVART utan sol tipset jag har ;) haha!


Vägg innan vi borstat den och vägg efter att vi hade borstat den, stor skillnad huh? ;)


Smutsig blev man, kolla skilladen på där det är smuts och inte smuts på bilden längst ner till vänster, hahaha!
Plåstret på mitt finger är den enda skadan idag. Skulle dra ett hårt, snabbt drag och råkade dra i knogen, aaooe :(
Men det var inte så farligt, på med plåster så man inte fick skit i det och sen var det bara att jobba på som innan :)


Man fick till och med smuts i ansiktet, haha! Nyss upptäkte jag dessutom att jag fortfarande hade skit bakom öronen trötts att jag har duschat xD hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0