SOLO | Del 2: Petter

Jag läste vidare och blev (som alltid när jag ser honom) överförtjust när jag såg att de intervjuat Petter!

Älskade den bilden också, så här får ni den!

image216
(ge mig tröjan!?)

Jag är lite rädd för dig...
- Det är helt hemskt att du känner så! Att man ska vara rädd för mig är den största missuppfattningen om mig - jag är ofarlig. Folk tror att jag har en kaxig attityd vilket har mycket att göra med musiken jag utövar. Bara för att man är en boxare är man inte elak. Jag är en väldigt känslig person och det vet de som är nära mig.

Skönt. Då vågar jag säga att det inte känns så hiphop att heta Petter?
- Det är lite o-hiphop. Det var ett medvetet val av mig att ha det som artistnamn. Jag ville markera att det här inte är Amerika och jag tycker att det blev rätt bra - svenskt och naturligt.

Skiljer sig svensk och amerikansk hiphop åt?
- Min musik skiljer sig från både svensk och amerikansk hiphop. Mina rötter ligger i den musik jag inspirerats av ochi mina upplevelser. Jag lever ett ganska vanligt liv med barn och allt det där. Det är också o-hiphop att säga att det som är fel i livet beror på en själv. Jag har inget problem med att erkänna mina brister och misstag.

Vad handlar dina låtar om?
- I terapisyfte skiver jag om mig själv och försöker förmedla det till lyssnaren. Det är fantastiskt då folk identifierar sig med mina låtar. Jag har fått otrolig respons på "Logiskt", att den träffar folk i själen. Jag har alltid lämnat ut mig själv i texter. Min musik måste vara personlig - jag kan inte ge ut musik jag inte står för eller som inte betyder något.

Är du så avslappnad som du verkar?
- Jag är alltid stressad, hypokondrisk och oroad. Däremot är jag ganska säker i mig själv. Upprörd blir jag över småsaker och jag är lite av en rättshaverist. Senast jag blev arg var då Universals VD fick sparken. Jag funderade på att samla in namnlistor.

Jag vill rasera bilden av hiphop-Petter - du har en chihuahua som heter Båtsman?
- Det är någon som har hittat på det där, men det är lite kul. Jag har aldrig ägt en hund i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det heller. Om jag hade en hund skulle jag ha en riktig Båtsman.

Hur får jag lite streetcred? Jag är en väldigt vit tjej...
- Du ska nog skita i att tänka på det. Du ska vara dig själv och stå för vad du gillar och tycker om, tänk inte på hur folk uppfattar dig. Man kan inte köpa stil.

Hur ser en riktigt bra dag ut?
- Det är en dag i alperna eller Kanada där jag och min fru kan åka skidor, luncha, åka lite mer, äta middag och lägga oss vid nio. Förutsättningen är skitmycket snö för då blir min fru glad. Och om hon är lycklig är jag lycklig.



Förlåt men jag tycker han är ball!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0