hello foureye

idag har det varit en bra dag i skolan. en glad dag i skolan.
många trevliga besked och även lite mindre trevliga besked, som inte blev så jobbiga som de skulle kunna vara...

ojojoj, vad jag snurrar till det för den som läser.

på klarspråk nu,

idag har det varit en bra dag i skolan. en glad dag i skolan.
fick tillbaka Naturkunskapsprovet som vi gjorde för någon vecka sedan på ekologi. Hello MVG säger jag bara! :D
påväg in i skolan efter att ha ätit lunch på McDonalds mötte jag idrottslärare Calle och frågade om han visste vad jag fått på mitt kostprov. Han hade det inte i huvudet sa han, men han sa även att jag med säkerhet hade G. Så mer exakt om vad jag fick på det provet får jag nog veta imorrn :)

Dessutom fick vi även veta vårt samlade betyg i engelska nationella. Ett starkt VG, alltså 7.75 på nationella sammanlagt! :D Ett VG på muntliga, ett VG på läs-och hörförståelse samt ett MVG på skriftliga! :) NÖJD!

Sedan fick vi imorse även vet att många fått IG på nationella i Matte A. ajajaj...
är nästan 90% säker på att jag fått det, för det gick verkligen inte bra!!
menmen i'll come arround! :)
så det bra i det dåliga var ju att det var många av oss som fått det.
vi disskuterade även detta (matten) på donken. Som Tom sa: "vi avr typ jävligt bra i matte. innan läraren blev pappaledig" och ja, det är fan sant. förut var vi bra överlag tycker jag. jag var bra.
nu orkar jag inte bry mig. gör som max en 4 tal per lektion typ! sitter och slåss och garvar med Tove eller nått istället. Haha, men ja. Låt oss säga att vi hade det bättre med den andra läraren ^^

anyways, efter skolan drogs det ner på synundersökning till körkortet.
först hade jag dålig syn. så hon som undersökte mig tyckte att vi skulle boka in en vanlig synundersökning till mig för att se om jag behövde glasögon. Pappa frågade om det gick att ta direkt och hon hade tid. Så vi gjorde en synkoll och helt plötsligt sa hon: Men vad konstigt... nu har du ju superbra syn och jag har bara lagt in glas som gör att dina ögon får slappna av lite!

Så allt som allt hade jag jättebra syn, fick jättebra till körkortet vilket känns kalas och sedan köpte vi även ett par skitbilliga jätetsvaga glasögon som jag ska ha när jag läser eller sitter framför datorn så att mina "ögonmuskler" får slappna av. mina ögon krampar och jag har svårt att ställa om från att se långt och kort.

så allt är finfint :)

nej, nu ska jag minsann ut i vårvädret och ta mig en skön promenad! :)

pussen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0