Duktig sjukling

Jag måste erkänna att jag känner mig riktigt duktig just nu!

Jag är sjuk och jag är ensam hemma.
Mamma och pappa är på fest hos pappas kompis som fyller år, tror dock att dom kommer hem snart :)
Jag blev i vilket fall som helst befallen utav storasystern tidigare idag, att plocka ur diskmaskinen, vilket jag under bittert muttrande faktiskt gjorde!

DUKTIGT!

Sen drog även syrran iväg och kvar är jag med min lilla hund. Har hunnit med att titta igenom alla inspelade The Hills avsnitt (och även försökt radera dom så man får plats för att spela in nytt. Försökt? Ja, det ville ju inte funka!!).
Sen gjorde jag mig lite mat. Potatisbullar och bacon. Var även nyttig nog att äta lite roucola (stavning) och gurka till.

DUKTIGT!

Sen plockade jag in i diskmaskinen, torkade på bänken och spisen i köket. Plockade undan smuttstvätten i mitt rum.
Flyttade in i vardagsrummet där jag vek alla filtarna fint, plockade ner saker i lådorna och ställde in filmerna i DVDfacken.
Efter det tittade jag till och med om det fanns något jag kunde slänga in i tvättmaskinen åt mig och syrran, men vågar inte ge mig på färgindelning då något (med min vanliga tur) lär gå åt helvete ^^

DUKTIGT!

Nu ska jag nog faktiskt damsuga lite i huset och lyssna på musik.
Efter det lär jag väl hitta något mer att plocka undan...
jag tror att det finns en liten anledning till varför jag fick det här rycket.
Jag behöver pengar! Och pengar får man genom att jobba. Och jobba gör man när man är vuxen och då måste man vara mogen. Så jag har helt enkelt varit mogen och hjälp till hemma!
Kanske dags att sätta planerna i verket och leta efter ett jobb? Det finns ju så mycket jag skulle vilja köpa just nu!

Aja, back to business!
pussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0