Händelsen under gårdagens springtur

När jag var ute och sprang igår hände det en grej.

Jag sprang längs en väg och såg ett litet råddjurskid stå och vänta och sedan halta långsamt över vägen. Sedan när den kommit över vägen stod det liksom och kollade åt ett håll och när en bil körde emot den vart den så rädd så den halvt tummlade ner i diket. Jag trodde den lilla stackaren hade brutit benet och sprang därför hemmåt. När jag kom hem berättade jag det för mamma och pappa, som ringde vildvårdarna. Min systers gamla klasskompis pappa kom och jag, mamma och han tittade i diket.
Precis innan han kom såg jag och mamma ett rådjur springa upp ur diket, fast denna sprang som sagt.

Håller tummarna för att det var samma rådjur så att det alltså inte var något fel på den... så den lilla stackaren inte ligger skadad någonstan :(

Dagen i skolan har varit kanon. Två Rörlig bild lektioner som sagt och under den sista lektionen blev vi indeöade i grupper igen och ut och filma. Denna gången skulle vi filma med ett ordspråk som symbol.
Min grupp var lite galna. Jag och Tove sprang och köpte glass och Simon hade toxryck och maddie var en glad liten sötunge.
Sista tagningen ledde till att Simon skrek: "men hur fan ska jag kunna gråta!?!?!?" in i kameran vilket ledde till mycket garv :D
Mja, vi får se hur den blev. Kul hade vi i alla fall :) (bortsett från allt glasskladd ;) haha!)

Ska ut och springa nu.
pussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0