Måndagar = Fotodagar

Idag började individuella val kurserna, foto b och c i mitt fall (läser dom parallellt).
Dagen började alltså med Foto C. Gruppen verkar bra och var alldeles lagom stor.
Först fick vi börja med att läsa om kursmålen och sedan skriva ett litet "brev" om vad man förväntade sig av kursen osv. Efter det blev det film. Sjukt intressant tycker jag, och bara en halvtimme lång = helt lagom!

Filmen var ett reportage ur Kobra. Det handlade om "rock-fotografen" Anton Corbijn från Holland.
Snygga bilder med grym redigering (han har fotat band som U2, Depeche Mode och liknande!).
Ska faktiskt låna en U2-fotobok han gjort på biblioteket nån dag!

Efter det fick vi en uppgift. På 1 timme och 40 minuter skulle vi ut och fota, och sedan sätta oss och redigera en av bilderna vi fotade. Målet var att fota/redigera en bild i Anton Corbijn-stil.
Tycker alla lyckades jättebra och bilderna vart snygga. Föll för svartvitt, kornigt och lite oskarpt idag. Hihi!

På eftermiddagen var det dags för rond nummer två a la foto - fotografisk bild B.
Den gruppen var betydligt större! Idag var vi hela 27 pers, och då var inte ens alla där, haha!

Direkt fick vi en uppgift och delades in två och två helt random. Lite småblyg som jag fortfarande är (trotts att det blivit så mycket bättre på senaste!) vart jag förstås jättenervös. Jobba med nån man knappt känner redan första dagen!?
Men tur hade jag och hamnade med Magda :)

Vi fick en toppenidé och vår affish blev kalasbra, omtyckt av andra var den också :)

Uppgiften var att göra en anti-röka affish i princip. Grejen är den att gymnasiet jag går på håller på att göra sig rökfritt eller hur man nu ska säga... den affishen som blir snyggast (vilken vet vi först om två veckor) kommer tryckas och göras större och sättas upp i skolan. Kulkul! :)

När jag väl får in den stationära datorn i mitt rum igen (fick offra den som musikanläggning nu i helgen på mammas fest) ska jag visa bilderna jag tog idag på lektionerna. Är faktiskt lite nöjd. Kändes bra att fota igen!

Ooooj, vilket långt inlägg det blev (har blivit mycket text här i bloggen på senaste)!
Nu blir det tv-tittande och kanske lite kladdkaka. Sen ska jag ut och springa innan jag går och lägger mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0