Dagens Foto B-lektion

Idag hade vi "eget arbete" på Foto C. Nästa vecka ska vi fotat bilder till vår Intressanta Person.
Jag tog mig dock friheten att sova imorse, hihi.

Vid 12 drog Foto B lektionen däremot igång och den var faktiskt kul idag!


Vi fick en uppgift om att fota pressbilder. Den här gången skulle man fota och arbeta en och en dessutom, vilket jag gillade! (vill inte jobba i grupp med nån jag inte känner, blir så stelt och så... svårt att vara kreativ då!)
Malin var äntligen frisk igen och vi tog en promenad bort till bygget som hon fick i uppgift att fota. Vädret var härlgit och det var skönt att bara gå där, prata och fota lite allt möjligt med våra "små" kameror :)

På lappen jag fick stod det typ att träden i komunen blivit angripna av vad-det-nu-hette och höll på att dö. Detta syntes inte utanpå träden men dödade dom inifrån. Min uppgift var därför att fota ett eller flera träd (liksom en bild som skulle passat brevid nyheten i en tidning).

Man skulle ha orginalbilden, en där man redigerat nivåerna och en där man dessutom gjort bilden svartvit.
Jag blev faktiskt nöjd med mina bilder :)

Bilderna lägger jag in i inlägget efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0