American Beauty

Haluuu!

Har nyss tittat på American Beauty som jag fick låna utav Mallanbrallan. Vi snackade om den på Filmkunskapen för någon lektion sedan och jag ville verkligen se den efter det. Så nu tog jag mig en fredagkväll för mig själv och gjorde det.
Jag gillade den... har hört många olika uppfattningar om den.
Visst, man blev visserligen lite äcklad och precis som Robin säger så är den kanske inte sådär jättefartig. Men jag fastnade för den på något sätt. Den är hemsk men ändå fin.

Något jag också fastnade för, mer än för själva handligen osv, var musiken och sättet som filmen var upplagd på.
Jag gillar början, sättet huvudkaraktären presenteras på... sättet man presenterar miljön och sådant.
Början var det vi såg på Filmkunskapen. Det är en stark film.

Tror det var bra att se den, om man tänker att jag pluggar Filmkunskap och Rörlig bild (vi filmar alltså och pratar mycket om kameravinklar, bildutsnitt och liknande). En bra film att ha sett helt enkelt.

Nu ska jag sätta på The Holiday och komma i mysstämning.
Tänk, det är verkligen en sån där film som man kan se om och om igen och ändå så kommer den varma, lyckliga, mysiga, allting-kommer-bli-bra-käsnlan fram. I like it!

Ha en fortsatt bra Fredagskväll!
pussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0