BAND OF HORSES

OJ, är det helg? Säker? Hermf... för dig kanske, men inte för mig!
Vaknade klockan 12 idag (larm på mobilen på en lördag!? not fair), vid 1 packade jag in alla filmgrejerna i bilen och blev skjutsad till Maddie. Därifrån åkte vi direkt ut på äventyr i bushen (haha, "OFFROAD!" hahaha, tur att man har fått lite kul minnen av dagen i alla fall!). Vi filmade ett nytt stall som hålls på att byggas. Irriterande att det krävs så mycket, för att filma ca två små stycken som sen bara ska vara med i några sekunder i reportaget!
När vi var färdiga - efter mycket hopp över diken (haha, "OUI!") och maxade vändingskunskaper a lá bil (fram, bak STOOOPP, fram... bak STOOOPP...!!!) var vi påväg mot nästa stall där Tom väntade. Direkt när vi var fram drog filmandet igång.
Jag var reporter och intervjuade några tjejer som skulle tävla i kvällens dressyrKM (som inslaget handlade om). Läskigt värre, men dom verkade ivirga över att vara med i TV i alla fall, så det blev nog helt okej ändå :)

När miljö- och detaljbilder samt intervjuerna var filmade, satte vi oss till rätt för att titta på tävlingen.

Jag fattar noll av dressyr, that's for sure!

När allt var klart filmade vi prisutdelningen, sen var vi färdiga. Jag satt kvar och tittade på dom ltie äldre som tävlade efter, medan Maddie skjutsade Tom någonstans.

Jag fattade fortfarande noll.

Sedan kom Maddie tillbaka och jag fick skjuts ända till tåget, som jag klaffade direkt. Skönt!
Nu sitter jag här, har precis tinat (var suuuperkallt under hela dagen) och ätit en pizza. What to do now?
I don't know, we'll see!

En sak som både jag och Tom däremot vet nu är att det är väldigt dumt att ha på sig vita skor när man åker till ett stall ;D haha, fyfaaaan vilke ångest jag fick av att se mina fina nya vita DCskor så skitiga!! Men dom är bättre nu har klarat sig okej. Mina älskade skor <3 (sprang runt och kände mig som en bratig storstadsunge hela dagen typ, hahaha!)

Min dag kan sammansfattas med vad pappa sa när jag kom hem, "du kommer då aldrig bli en hästtjej du!".
Och jag kan inte göra annat än att hålla med, haha!


Vet inte riktigt vad rubriken har att göra med inlägget, men whatever.

Kommentarer
Postat av: Madde

haha, ja jävlar i min låda vilken dag det var!

2009-11-14 @ 20:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0