BIBLIOTEKET

Idag gjorde jag och Tove något mysigt.

I Svenska B ska vi läsa en roman just nu. Hade lite svårt att hitta någon, men idag frågade jag om Illusionisten gick bra, för jag har sett filmen (och trodde att boken kanske var densamma). Den gick bra, men läraren frågade om dom va på en ö i boken, vilket dom inte var i filmen...

Jag och Tove åkte i alla fall till biblioteket direkt efter skolan för att hitta böcker till svenskan.
Vi gick runt och läste på baksidor, kollade framsidor och letade efter olika författare i en hel trekvart! Själv tyckte jag tiden gick väldigt fort, kanske för att jag tyckte det var rätt mysigt?

Hittade i alla fall Illusionisten. Dom är på en ö. Det är inte samma som filmen, men jag fastnade för texten på baksidan och har bestämt mig för att läsa den. Lånade en annan bok också som lät bra.

Illusionisten är ca 800 sidor lång. Bara att läsa på som en dåre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0