still sick

inatt började det bränna på mina kindben, och klia. jag gick upp och tittade mig i spegeln. jag blev ledsen, och lite rädd.

hur sjuk är jag egentligen?

jag var rödfläckig och hade "prickar" som liknade myggbett. Dom kliade och sved hela natten :(
vaknade och mådde skit.
hade äntligen kommit in i den där slöa sorts "hej-jag-är-sjuk"-koman efter att man precis vaknat men då, BAM, så började jag förstås blöda näsblod igen.
var blod i hela handfatet och jag vart rädd. tänk om det inte har något med förkylningen att göra, tänk om det faktiskt har något med hjärnan att göra!!! :'O

mamma ringde till sjukan idag igen och den här sjuksköterskan var verkligen bra. hon sa att det härjar ett virus här där jag bor just nu. hon sa att det borde öppnas ett hem "här" (jag säger inte vart jag bor) för alla som är sjuka i det här viruset just nu. jag ska vila, dricka mycket samt röra på mig utomhus (om jag inte har hög feber!)
med andra ord har jag skött mig utmärkt hittills sa hon :D mwaha!
hon sa också att jag VERKLIGEN INTE FICK GÅ TILL SKOLAN DEN HÄR VECKAN.
och att jag ska passa på att skämma bort mig själv. duvet, äta när jag vill, sova när jag vill osv.

MEN... tråkig nyhet nu som gör med ledsen... om jag inte är bättre efter lördag (eller vad det nu var) skulle vi in till sjukan igen för då ska vi kolla om jag har körtelfeber. det är ju precis det rickard g i min klass har nu :O
jätterädd :'(

jaja, man får hålla tummarna för det goda, right? :)
det värsta är att jag... och jag menar det jag är skitledsen, missar svenskaredovisningen på fredag. känns som om jag sviker malin, sebbe och 'arthur' :( vi hade ju en kul redovisningsidé ju, förlåt you guys :''''( <3

nu ska jag kolla lost och dricka bubbelvatten :/ pusshej, jag saknar min klass.


Kommentarer
Postat av: Therese

naaw stackare. usch jag hatar när man får sånna jobbiga och långvariga sjukdomar inte bara för man missar så jävla mkt skola utan det är så grymt tråkigt och jobbigt att vara sjuk. å körtelfeber är typ bland det värsta man kan ha. krya på dig :D

2008-04-02 @ 22:11:56
URL: http://tessanhopp.blogg.se
Postat av: tove

nej vad tråkigt :( Hoppas det blir bättre snart, låter inge vidare det där :(
dock hoppas jag att du skojar om det där att det härjar virus här :O

Snygga bilder i inlägget innan btw :D
Kraaam på dig sötasjukasara :)

2008-04-02 @ 22:41:19
URL: http://tosss.blogg.se
Postat av: Maluuw

Men vaa!? asså du måste vara med! Vi klarar oss inte utan dig :O det är ju du som läser upp medans jag är träd!.. Man borde väl kunna fråga Åsa om vi kan göra det nån annan gång eller nått?..
Du får krya på dig gånger miljoner!!!

2008-04-02 @ 22:48:59
URL: http://rooftops.blogg.se
Postat av: The G

va tråkigt att du ska vara så sjuk :( men krya påre dö

2008-04-03 @ 14:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0