Storstädning!

Idag drog jag hem till mig kära kusin då vi senast jag var där, mitt i natten låg och disskuterade om hur hon ska göra/måla/inreda osv i sitt rum när hon ska göra om.
Då kom vi även fram till att en stor rensning av rummet behövdes.
Eftersom att hon och jag är så himla lika, både till det yttre (enligt alla) och på det inre (det känns),
så visste jag precis vad som krävdes för att få igång det hela.

Så alltså, idag tog jag mitt pick och pack hem till henne.
Väl där drog vi igång KoRnskivan och började riva ut allt i den överfulla bokhyllan.
Vi rensade, sorterade, slängde, packade ner och ställde tillbaka det som klarat sig undan rensningen fint i hyllan.
Vi var grymma!

Mitt i allt stök kommer min moster hem och ropar upp till Bee
(jag skriver så för att ett enkelt B skulle se så trist ut ^_^ haha! )
att hon vill att lilla fröken Bee ska dammmsuga en liten snabbis eftersom det kommer gäster.
HEH, vi vart ju inte lite... tysta.
Hela golvet var övertäckt med prylar, barndomssaker, tidningar och annat.
Vi ökade farten och väl klara hade vi fyllt en hel flyttlåda, två papperskassar och en plastpåse med saker.
Det kallar jag duktigt (y)

När mostern väl kom upp var hon jätteglad. Hon tyckte vi hade varit jätteduktiga och vi kunde andas ut.
Vad bra det blev!
Lär väl kanske bli någon mer dag då det möjligtvis ändras ännu mer...
för snart känner jag att nya väggfärger och möbler är på g.
Snart är det nog helt omgjort :)

SKOJ!
Kul dag idag också.

(sa jag att jag har helt galet mycket träningsverk i rumpan och låren
efter badmintonen förresten? YES!)

Nu ska jag nog plocka lite i mitt egna rum vilket är betydligt mindre roligt.
Efter det ska jag nog mysa ner mig i sängen med en bra film, levande ljus och aromalampa.
Lalalovley!

Pussilull städpatrull

Kommentarer
Postat av: Lisa

Svar: Tack så mycket, den ska jag absolut prova :D

2008-02-03 @ 15:44:15
URL: http://lisamuren.blogg.se
Postat av: blixxy

Vi var grymma xD Rummet blev bra och som du sa så är det snart ett annat rum :O :D

2008-02-03 @ 18:02:08
URL: http://blixxy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0