Redigerar en bild


Den här bilden tog jag på midsommarafton. Bilden är helt oredigerad bortsett från bloggnamnet och skuggan.


Här har jag ändrat himlens blåa färg i Selektiv färgändring i photoshop.
Kanske lite väl blå färg, onaturlig, men jag gillar blått!
Jag har även tagit bort fula fläckar som smuts på kameralinsen har orsakat.
Av någon anledning störde jag mig på solfläckarna på bilden
så jag tog bort dem med, med hjälp av plåsterverktyget.
Jag la även på lite konstrast men ändast på himlen, inte på trädet då det blev nästan svart.


Såhär blev bilden som klar, då jag gjort den som jag ville ha den.
Det var väl något sånt här jag tänkte mig att den skulle se ut, när jag tog den.

Vad tycks? :)


Kommentarer
Postat av: Malin

jättefiiiin :D

2008-06-26 @ 18:33:19
URL: http://rooftops.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0