SUM 41 - Into deep

Om jag hade varit religiös hade jag nog sagt att jag har blivit frälst eller nått.

Men nu är jag ju inte religiös, jag tror inte på nått. And that's it.
MEN det har faktiskt nyligen hänt något otroligt och jag hoppas och tror att detta ska ge mig lite idéer och sådant till foton. Har inte varit så jättetaggad på att fota på senaste tiden... tycker aldrig att det blir så bra.
Trotts att folk berömmer mig för mina bilder, så tycker jag själv att dom blir alldeles för simpla, och inte helt 100 procentiga. Det känns så tråkigt och man spanar in andra bloggar (äkta, seriösa fotobloggar) där folk har tagit helt magiska bilder med i princip exakt samma motiv som jag. Varför? Jag har en kanonbra kamera, ett skitbra objektiv och ljuset kan jag inte gnälla på i de flesta fallen.
Varför blir det då inte någe bra?
Jag blir så himla deppig... jag vill ju verkligen kunna!
Har faktiskt tänkt att efter att jag läst ut boken jag plöjer nu, När Lucy Sullivan skulle gifta sig av Marian Keyes, ska jag ta och börja läsa Nikon D70 guiden. Jag måste lära mig alla inställningar för att förstå. Det är åtminstone så det känns.

Jaja, det underbara som hände nyss var i alla fall att jag lärde mig att göra en rund ram runt bilden.
Med rund ram menar jag inte bara rund ram, utan en ruuuund ram!
Ah ingen förutom jag förstår hur underbart det är, men anyway här får ni en liten tjuvkik på vad jag hittills lyckats åstadkomma med mina nya skills :D

image213

Personligen så tycker jag att en snygg ram kan göra otroligt mycket för själva bilden.

Den här blev jag faktiskt ganska nöjd med (OBS! Sådant händer nästan aldrig), jag gillade att ljuset blev så... morgon-sol-ljus-aktigt när jag gjorde bilden svartvit. Bilden är tagen sent nu ikväll, då när en gatlampa lyste in genom fönstret i mina föräldrars sovrum.
Photoshop really do miracles

Vad tycks?
Någon som har några fler bra tips man kan använda sig utav i Photoshop?
Eller kanske har någon ett bra tips på vad man kan fota eller någon kul idé eller så? :)
Nej nu ska jag ta och borsta gaddarna och sedan krypa ner i min sköna stora säng (tack farmor för julklappen! Jag älskar den och nu sover jag ordentligt somden äkta Prinsessan Nyponblom jag är!) och läsa lite.
Sedan blir det sooova! Är helt sjukt trött, känns som om ögonlocken ligger nere under skrivbordet eller nått...
fräscht.


Ni får SUM 41 - Into deep av mig. Jag älskar gitarren i början.
(och ja, SUM 41 är något som slagit till hårt i mina öron. Smask!)


Kommentarer
Postat av: Rickard-S

Vem har du att tacka för Sum41 då? ;)

2008-06-01 @ 16:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0