ännu mera läskigt...

en till dröm "slog in".



imorse yrade jag omkring nyvaken ett tag. Kom ihåg i mitt nyvakna bakhuvud att det var extra viktigt att komma i tid den här morgonen eftersom det var nationella.
medans jag yrar runt slår en tanke mig.
"tänk om tåget inte går? och man måste vänta typ en kvart tjugo minuter innan tåget kommer. vad gör man då? då är det ju knappast ens eget fel att man kommer försent!"

så jag planerade att åka ett extra tidigt tåg. 52 tåget. men jag var tvungen att i sista stund (medan mamma sydde fast knapparna på min H&M-blus som alla lossande på morgonen!! bara sådär!!!) springa ut med hunden en snabbis så jag sattsade på att åka med 6över tåget istället.

när jag kommer ner till perrongen är det massor av folk och jag hittar snabbt Tove i mängden och frågar varför det är så mycket folk för.
Hon berättar att tågen är "typ 20 mintuer försenade" för det är nått stort signalfel på hela spåret och att hon hade sett det på nyheterna i morse. så eftersom hon såg det hade hon gått ner extra tidigt för att ta 52 tåget, men det kom inte!
det slutade i alla fall med att nationella provet blev framflyttat till klockan 9 och vi kom fram i god tid..


men ni kan ju ana hur scared jag var när jag fick höra det, liksom den andra "drömmen" som blivit verklighet på bara nån vecka! asläskigt.

image183

Kommentarer
Postat av: Anonym

var finns den a la fryshuset bilden?

2008-05-14 @ 09:07:07
URL: http://meandmusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0