Wait and bleed (mycket bra Slipknotlåt faktiskt)

Hymhym, här sitter jag. Varför jag gör det? Huuum, tar det från början.
Varit på landet idag. Det var skoj, jag och kusin rullade mest runt på brädan i Spillan (för där vi bor finns det inga asfalterade vägar :/ asså där våt sommarhus ligger). Innan vi åkte såg mamma ett dvd-fodral som kusinen tagit med sig. såååå....
När vi kom hem hyrde mamma filmen, som hette American crimes eller nått.
Den är baserad på en riktig händelse (ett av usa's värsta fall). Två flickor ska bo hos några det nyligen träffat (och deras mamma) medans deras föräldrar är borta nånstans... Pappan lovar att betala 20 dollar i veckan, men den andra veckan kommer det inga pengar. Den mamman som skulle ta hand om Jennie och Sylvia (som de hette), smiskar dom. Och sedan utvecklas denna lilla bestraffning till ren tortyr gentemot Sylvia.
Filmen är alltså sann, och alla domslut som tas i filmen är äkta. Tagna ur arkiven liksom...
Jag ville inte se den, klarade inte att se längre än till hon smiskade dom första gången. Då gick jag. Och pappa...
Hoppas mamma överlever där ute i vardagsrummet alldeles själv. Men det tror jag nog.
Jag vill i vilket fall som helst inte ägna min lördagkväll till något så dämpande som en verklighetsbaserad jäkla tortyrrulle, så det är alltså därför jag sitter här all alone.

fan vad varmt det är!
ska öppna fönstret, massor... brb.

så, var var jag?

Jo, jag sitter ju här och gör mest ingenting. Och när jag ändå inte hade någonting att göra så klickade lilla jag in på facebook och kikade lite bilder.
Hittade en som jag visserligen sett många gånger förut, men den här gången slogs jag verkligen av hur fin den var.
Ljuset, redigeringen och posen... vinkeln, ja allt helt enkelt.
Så här har ni en dagens bild!

image129
Bilden är tagen och redigerad av Malin
som också agerar modell på bilden.
Är den inte fin?
Det tycker i alla fall jag :)
(och du!)
sååå, eftersom du tyckte bilden var så fin
så tycker jag du klickar på hennes namn och slänger ett öga i hennes blogg också!
Hare king, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Maluuw

nemen oj :D Vad glad jag blir :D:D:D

2008-05-05 @ 00:02:17
URL: http://rooftops.blogg.se
Postat av: blixxy

filmen är jätte hemsk :'(
btw. fin bild :) (y)

2008-05-05 @ 21:47:41
URL: http://blixxy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0