En bra Lördag

Idag har det varit en bra dag. En bra Lördag.... nästan.

skulle sova till halv 11 idag, ville få sova så mycket jag kunde innan det bar av in till stan men nehe... vaknade innan 8 imorse av att hunden stod inne i mitt rum och pep som en galning. Trodde först bara att han var sällskapssjuk så jag klappade honom lite på huvudet och bad honom vara tyst. Gick det? Nej. Så det var bara upp och väcka föräldrarna som släppte ut honom på tomten. Niagarafallet i Sverige? Ahaaa, han var kissnödig. Smart Sara!

Sov... vaknade av att det riiiingde och ingen svarade. Tillslut var någon snäll nog att gå upp och göra det. Jag somnade om för andra gången och vaknade senare av att mamma kom in och frågade om jag inte skulle gå upp (vi skulle egentligen ha åkt tidigare, men bestämde oss för att ta ett senare tåg igår natt). Detta förklarade jag snällt för mamma och sov vidare tills det att jag skulle gå upp.

Jag och Tove fick sällskap utav Mya på tåget in till stan och sedan fortsatte vi ed att åka tunnelbana och pendeltåg tills vi kom fram till Älvsjö. Eftersom Emilia och Jessi inte hade kommit än, traskade Tove och jag in på gymnasiemässan och hängde vid vårt place. Kul att småbarn frågade om jag var intresserad av att gå vissa linjer. Jag är 91a (och Tove är dessutom 90a), inte 93or för guds skull!!! xD

Tillslut var vi i alla fall inne på Fotomässan. Det var inte helt värt 80 spänn tycker jag, men det var kul ändå :)
Fick faktiskt lite inspiration och idéer. Kollade efter ett objektiv (om det hade varit billigare där än i affärer här omkring skulle pappa åkt in och köpt det åt mig, men det kostade exakt lika mycket....), men fick inte med mig något hem.

Direkt när jag kom hem var det bara att fixa till sig lite igen och sedan kom kusinerna+faster+farbror och chillade en stund innan vi drog ner till teatern för att kolla på Farmor/Mormor (olika för oss kusiner). Det var skoj :)

Kunde ha drattat vidare på fest nu efter men jag orkar verkligen inte, och en sabla filmanalys hänger över mig som ett regnmoln :/ Gotta get done with it tomorrow!

Nu ska jag kolla igenom lite foton (fotade på teatern/revyn), men lägger inte upp några här då jag inte frågat dom på bilderna om det är okej.

Fred ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0