Stjärnfall

Inatt har jag legat ute på baksidan, tillsammans med pappa, och tittat upp på himlen.
I jakt på stjärnfall.

Det stod i tidningen att inatt kunde man se ca 1 stjärnfall i minuten, då vi passerar svansen på en komet (eller en sorts grussamling, minns inte vilket det var).
En av de mysigaste mest rofyllda sommarkvällarna/nätterna det här året.
Jag tycker om himlen.

Jag älskade astronomi i högstadiet.

Jag låg ute i solsängen med filtar lindade runt mig.
Vi satt där och tittade, sa något ord då och då... i nästan en timme.

Under en timme hann jag på natthimlen se

1 flygplan
12 satelliter
30 stjärnfall

Kommentarer
Postat av: Amanda

Coolt! :D Det hade jag också velat se! Har bara sett ett enda stjärnfall. :(

2009-08-13 @ 12:31:02
URL: http://brinckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0