WISE WORDS

Håller på att julstäda mitt rum (ja nu, jag har inte mått så bra innan så har inte haft någon ork...).

På mitt sängbord hittade jag en papperslapp som det stod lite kom-ihåg-saker på. Precis innan jag skulle knyckla ihop den och kasta den i papperskorgen så vände jag som tur var på den. Där stod ett par visa ord, som jag skrivit upp och glömt bort.

Tror faktiskt det är Dumbledore som säger det till Harry Potter nångång i första Harry Potter-filmen (då när Harry sitter framför spegeln som man ser sina högsta önskningar i).

"Man ska inte klamra sig fast vid drömmar
och glömma att leva"


Något jag måste lära mig.

Känslan av att hitta något sånt här som man glömt bort, som prickar helt rätt i exakt rätt ögonblick, är helt obeskrivligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0